Thursday, March 21, 2013

Shafiq Di Kagumi

image

Malam ini merupakan malam yang boleh dianggap sebagai “hidup mati” pasukan Harimau Malaya. Seandainya kalah, kita boleh dianggap mengucapkan “Selamat Tinggal” kepada Piala Asia 2014 dan bermakna Dato K.Rajagopal boleh angkat kaki. Sekiranya menang, pastikan kenyakinan peminat akan kembali pulih. Sekurang-kurangnya sehingga perlawanan seterusnya menentang Bahrain.

Tapi kenyataan yang diberikan oleh jurulatih Yemen ini nampak pelik, kekaguman beliau kepada corak permainan Shafiq Rahim perlu di persoalkan. Ketika kebanyakan peminat mula meragui kemampuan “Kapten Harimau Malaya” ini, beliau nampak bernada yang berlawanan. Mungkin jaringan Shafiq ketika menentang Arab Saudi di jadikan ukuran atau mungkin juga maklumat dari Pegawai Pasukan Harimau Malaya menjadi sebab kenyataan ini di buat.

Walaubagaimanapun, bukan menidakkan keupayaan Shafiq sebelum ini. Namun sekarang ini, jelas dia bukan lagi relevan untuk Harimau Malaya. Kekeringan idea terus menjadi “batu Penghalang” untuk beliau kembali ke prestasi terbaiknya ketika Piala Suzuki 2010. Bukan sahaja dalam skuad Kebangsaan, malahan di peringkat kelab sekalipun beliau nampak tidak cukup bagus untuk menjadi “Jeneral” diatas padang.

Kepada jurulatih Yemen, harap anda timbangkan semula kenyataan anda kerana Shafiq kini bukan lagi Shafiq yang dulu. Dan kepada Shafiq, para peminat masih menantikan kemampuan sebenar anda. Sentuhan hebat dahulu sudah menjadi sejarah, kini masa untuk membuktikan anda adalah antara pemain tengah terbaik pernah dilahirkan Harimau Malaya.

SELAMAT BERJUANG HARIMAU MALAYA.

No comments:

Post a Comment